dimecres, 20 de febrer del 2008

L'Estat invertirà 50 milions d'euros en totes les estacions de tren del Maresme.

El traspàs de la titularitat de l'N-II a la Generalitat «només està pendent dels informes preceptius». (El Punt 20.2.08).
TERESA MÁRQUEZ. Mataró

L'Estat, dins el paquet d'inversions destinades a millorar la xarxa ferroviària a Catalunya, deixarà a la comarca del Maresme 50 milions d'euros per a la millora de totes i cadascuna de les estacions actuals. El delegat del govern a Catalunya, Joan Rangel, va anunciar ahir a Mataró que la inversió en les infraestructures de Renfe «té prioritat màxima».

Rangel, acompanyat del secretari general de Mobilitat, Manel Nadal, va confirmar que l'acord per traspassar la gestió de l'N-II a la Generalitat se signarà «més aviat que tard» i que vindrà acompanyat d'una partida de prop de 400 milions d'euros per construir la via alternativa prop de la C-32.Paquet d'inversions per deixar a punt totes les estacions de tren de la comarca.

El delegat del govern a Catalunya, Joan Rangel, va anunciar ahir en un acte organitzat pel PSC que «hi ha prioritat màxima per invertir 50 milions a les divuit estacions». La xifra forma part de la partida que des de l'Estat es deriva directament a la xarxa de rodalies de Barcelona, uns 125 milions. Rangel, acompanyat pel secretari general de Mobilitat, Manel Nadal, va confirmar la intenció de l'Estat de deixar a les mans de la Generalitat la titularitat de la carretera N-II. «L'acord ja està fet, perquè és un acord polític, i la signatura oficial del document es farà quan arribin els informes preceptius», va especificar, però hi va afegir que seria «més aviat que no pas tard».

RECTIFICAR
Joan Rangel va destacar «el treball constant de les dues administracions per trobar una solució viable als problemes de mobilitat de la comarca». En aquest sentit va admetre que la primera intenció de l'Estat de construir una autovia paral·lela a l'autopista C-32 com a alternativa a l'N-II «no resolia els problemes de connectivitat entre els pobles». «La resposta va ser clara: cedir la titularitat de l'N-II a la Generalitat, traslladar aquesta via fora del Maresme i a l'interior de Catalunya perquè ja no té sentit com a carretera de llarg recorregut i dotar el govern català de prou pressupost per fer una via alternativa a l'N-II pacificada», va precisar sense desvelar en quin lloc de Catalunya s'emplaçaria la nova N-II.

El secretari general de Mobilitat va explicar que el traçat de la carretera alternativa a l'N-II de la costa «seguirà el traçat acordat entre l'administració i el territori». Situada prop de la C-32, doncs, la nova via inclourà «totes les entrades i sortides i accessos a l'autopista necessaris per garantir la connexió dels municipis». Nadal també va avançar que des de la Generalitat s'està treballant per redefinir la política de peatges a les autopistes «per gravar el menys possible els usuaris habituals». Així, es planteja aplicar rebaixes als habitants de les zones per on passa la via ràpida, als vehicles d'alta ocupació i als que contaminin menys.

Finalment, Manel Nadal va recordar que el trasllat de l'N-II «és a tot el Maresme» i va assenyalar les accions pendents d'executar a la zona nord de la comarca com ara l'ampliació de l'autopista C-32 de Palafolls a Blanes i el desdoblament de l'N-II entre Tordera i Maçanet.