dijous, 4 d’octubre de 2007

Campanya de les JSE a favor de l'EPC

Les JSE (Juventudes Socialistas Españolas) han fet public un video per defensar la necessitat d'impartir l'assignatura d'EPC (Educació per la ciutadania). Aquesta campanya s'emmarca en la defensa de l'assignatura davant la ferotge resistència dels sectors ultradretans que neguen la necessitat d'impartir l'assignatura i no ha estat la primera.

Però, que té aquesta assignatura?
El Govern Espanyol vol implantar aquesta assignatura per formar la consciència moral i cívica de tots els alumnes, en aquest sentit és coincident amb l'assignatura anomenada ética que l'any 2000 va implantar el PP tot i que aquesta és limitava al coneixement de les postures culturals i religioses diferents als de la seva cultura original -amb un gran pes de la religió catòlica fet que els semblava correcte-. La veritat és que
aquesta aposta va resultar clarament insuficient i excessivament dirigida.

Curiosament, aquesta proposta va tenir el suport de la Conferencia Episcopal i les seves associacions afins com Profesionales por la Ética i Foro de la Familia que avui, fent de portaveus del PP, critican l'EPC.

Aquesta assignatura, a l'igual que a la majoria de païssos europeus tal i com es desprèn de l'informe "La educación para la ciudadanía en el contexto escolar europeo", preten educar per fer bons ciutadans i ciutadanes. Possiblement no aconseguirà persones perfectes i lliures de contradiccions i pensaments i conflictes, però si que ajudarà a formar persones més lliures i preparades per actuar com a bones ciutadanes i ciutadans.

La necessitat
La nostra societat té molts drets civils -cada vegada més- i polítics -també més-, ens permet participar activament en la política i en l'elecció dels nostres representants, però si els membres de la societat, les persones que formem la ciutadania, no tenim formació per conèixer i entendre els drets que gaudim tots i cadascun de nosaltres i la necessitat dels mateixos podem ser utilitzats pels venedors de fum que vulguin socavar la democràcia mateixa.

Saber distingir entre el que és una demanda o exigència coerent i que forma part dels drets reconeguts i una fugida endavant, una critica basada en a fal·lacia i una exigència que socava els fonaments mateixos de la Constitució, forma part dels objectius d'aquesta assignatura.

Així ho va fer saber la ministra Mercedes Cabrera el passat juliol en la seva intervenció a l'escola d'estiu Rosa Sensat, on va parlar dels canvis en l'educació pública i de la pedagogia que implica l'ensenyament.

Si voleu saber més al respecte, us facilito un recull d'informació sobre l'Educació per la Ciutadania aparescuda en premsa els darrers mesos:

I encara podriem publicar més, però no vull avorrir-vos....